lördag 16 februari 2013

Böcker & melodifestival

Idag har det varit en ganska varierande dag. Förutom att jag med all önskvärd tydlighet inser att jag är långt ifrån bra än - jag orkar ju väldigt lite känns det som - har det varit en helt underbar vårvinterdag idag. Med takdropp och fågelsång och en sol som faktiskt värmde lite försiktigt redan vid 9.30 i morse. Tyvärr hade jag varken ork eller möjlighet att vara ute i det härliga vädret så mycket, men så hostig som jag fortfarande är var det kanske lika bra för jag misstänker att jag nog inte hade kunnat nöja mig med att vara ute ett litet tag...

Istället har jag hållit till på Röda Korset och tillsammans med åtta andra frivilliga ställt i ordning en ny och fin bokhörna. Alla böcker har plockats ut ur de gamla hyllorna, gåtts igenom så att bara hela och fina böcker är kvar och satts upp i de nya matchande hyllorna. Det blev väldigt bra och dessutom är det skönt att det finns lite struktur nu så att allt är kategoriserat.



När jag kom hem var jag så slut att jag var tvungen att lägga mig ett tag, men jag hade väckarklockan ställd, för kvällens deltävling i melodifestivalen ville jag bara inte missa. Även om det var årets hittills sämsta kvalité har jag svårt att missa ens ett avsnitt. Ja, jag är en festivalnörd, men det har jag varit genom hela uppväxten - även när det var fult att gilla melodifestivalen och jag tänker fortsätta me det.

Dock har jag under deltävlingarna upptäckt ytterligare en bra sak med facebook :-) Även om man sitter hemma och tittar kan man ändå föra en dialog med vänner om bidragen, kläderna med mera. Det gör det ju förstås lite roligare. Som ikväl när jag och många med mig åkte ditrektflyg tillbaka till 80-talet & Modern Talkings Cheri, cheri lady när vi hörde Matrin Rolinskis låt, eller alla kommentarerna om gubbandet (istället för ett boyband)... Fast säga vad man vill om Körberg & co - koll på hur en gammaldags schlager ska låta har de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar