onsdag 13 februari 2013

Äntligen vänder det

Det är verkligen skönt att känna att det börjar vända på flera plan. Ute har det blivit så mycket ljusare under allt längre tid varje dag (jo, jag vet att det har snöat massor de senaste dagarna som också gör det ljusare, men ändå) och idag kvittrade det så glatt från träden. Då känns det verkligen som om det finns hopp om våren.

Fast jag är nästan gladare över att jag på första gången på två veckor känner att jag börjar må bättre. Hostan är förstås kvar, men febern är som bortblåst och i dag orkade jag faktiskt gå uppför alla trappor här hemma och det är första gången sedan jag blev sjuk. Penicillinet hjälpte tydligen ändå fast det inte kändes så till att börja med. Jag har bestämt mig för att göra ett försök med att jobba i morgon - det känns som om jag faktiskt kommer att orka det, men jag ser inte fram emot mailkorgen - den lär  svämma över alla breddar. Nåja, jag får ta till de senaste dagarnas rastlösa energi så kan jag nog komma en bra bit ner i den också...

Att våren faktiskt är på väg - all snö till trots - märker jag även på andra sätt. Februari är ju årsmötestid och man skulle egentligen behöva dela på sig. I år finns det fler önskemål än någonsin om att jag ska delta hos olika Röda korskretsar på deras stämmor. Det beror nog mest på att de behöver "pausunderhållning" & då passar min Palestinaresa förstås bra. Men jag åker så gärna - tycker det är kul att komma ut i Röda Korssverige och se hur olika kretsar har det. Fast jag inser ju att jag måste jobba på det där med balansen, så jag har faktiskt bara tackat ja till två kretsar (förutom min egen då förstås). Så Bollnäs & Uppsala får höra om Palestina den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar