torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag

I dag är det som bekant alla hjärtans dag och jag kan hålla med om att kärlek är något att fira, men jag kan tycka att det känns lite konstigt att bara fira kärleken en dag varje år. Det finns ju 364 dagar till och de borde också fyllas med massor av kärlek. Självklart vill jag också fira och firas på alla hjärtans dag, men samtidigt känns det lite konstlat och kommersiellt. 

Ska jag vara helt ärlig blir jag nog lite gladare åt den helt oväntade gåvan eller kärleksbetygelsen en annan dag och inte något som är kommersiellt dikterat till en viss dag. Men ibland undrar jag om det bara är ett försvar också - det kan bli lite mycket med alla hjärtan och allt puttinuttigt över allt...

Givetvis vill jag trots allt passa på att önska alla en trevlig alla hjärtans dag där ute - eller i alla fall det som är kvar av den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar