söndag 19 december 2010

Julen kryper närmare

Jaha, så var det bara 5 dagar kvar till julafton och de senaste dagarna har vi fått så mycket snö att det garanterat blir en vit jul...Men något annat som brukar komma som ett brev på posten när det närmar sig några dagars ledighet & då julen i synnerhet är förkylning. I morse vaknade jag med en hals som kändes som om det låg flera ark sandpapper i den & rejäl huvudvärk.

Så typiskt bara för att jag hade så mycket att göra idag. Men av det har blivit en tumme... Julgranen är monterad och klädd, disken klar, kupé- & motorvärmare isatta och julklapparna inslagna. Fast allt det andra får vänta - i alla fall idag. För tillfället funderar jag på hur jag ska orka jobba imorgon, fast med lite alvedon borde det funka om jag inte blir ännu sämre förstås...

Hoppas nu bara jag hinner friska på mig till jul, för det är ju inte så kul att ligga i sänge hela helgen utan man vill ju också orka umgås lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar