måndag 20 december 2010

Dan före dan, före dan, före dan före dopparedan...

Nu är kylan tydligen på väg tillbaka igen - 15 kallgrader & isande blåst kom tillbaka när snöfallet slutade. Det är stjärnklart och månen är enorm. Dessutom vänder det snart - på onsdag är det vintersolstånd & då vet man att det så sakta blir lite ljusare varje dag... Tyvärr kan jag inte säga att förkylningen är bättre, men än så länge lever jag på hoppet.

Var jättehungrig när jag kom hem och tack och lov är ju ägg helt ok även om jag vill äta enligt GI, så nu sitter jag här med en omelett framför mig. Fort gick det & dessutom gott. Egentligen går det ju att stoppa i lite allt möjligt och få en god omelett, men jag bjuder på mitt recept om någon vill prova.
3 ägg
1/2 dl vatten
2 skivor ost (gärna en mer smakrik, tex prästost)
1 msk torkade trattkantareller
smaksätt med citronpeppar
Stek med lite olja i pannan och ät på en gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar