måndag 13 december 2010

kall, kallare & kallast

Nu är vi inne på rätt många veckor i svit där det har varit kallare än -10 grader. Kylan går verkligen genom märg och ben och nu har jag upptäckt en verklig nackdel med att ha förlorat en massa kilon. Jösses så jag fryser! Det känns som om den mesta av energin just nu går åt till att hålla värmen. Det lilla jag har kvar i övrigt kan jag säga fördelas på tre delar. Försöka jobba, stoppa näsblodet (som daglig exponering av torr kupévärmarluft orsakar) och göra vad man kan för att parera allegiattackerna som alla hyacinter överallt är orsak till. Jag känner att humöret långt ifrån är på topp och inte blir det väl bättre att människorna runt omkring mig är precis lika orkeslösa. Jag älskar vinter och snö i vanliga fall, men nu har till och med jag fått nog... Kan man få önska sig några dagar med lite varmare temperatur än -10?

Hur som helst har jag  i alla fall köpt nya inomhustermometrar. Måste bara få veta hur kallt jag egentligen har det i min innemiljö...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar