måndag 17 december 2012

Test av matkasse

Jag har länge varit sugen på att testa någon form av klar matkasse och när så Coop erbjöd en rejäl smaka på rabatt valde jag att testa. Och det hade inte kunnat komma lämpligare i tiden än nu. För när det börjar närma sig jul förvandlas ju även mataffärerna till blomsteraffärer och tar in bland annat hyacinter i sortimentet. Då är det väldigt svårt för mig som allergiker att handla mat, så därför passade det extra bra att bara gå och hämta matkassen idag - för en dags kliande kan man stå ut med. Fast kasse förresten - det var en låda jag fick med mig hem.



Och jösses vad mat det var när jag började packa upp. Köttet var fräscht och man blev rejält sugen på att sätta igång att laga mat. Desto tristare var kassen med grönsakerna. Löken var frusen och purjolöken såg riktigt slokande ut, men den går nog att använda. Men det kändes som om det var bra mycket mer mat än för två personer.


Förutom alla matvaror fick jag också fyra recept med. Idag testade jag en supergod pasta med rökt lax med sås med saffran, champinjoner ochh rödlök.




Resten av veckan ska jag kalasa på thaikycklinggryta, fläskkotletter med fetaoströra och potatis- och purjosoppa. Dagens recept lovar mer och det kommer att bli en hel del matlådor att frysa under dessa dagar. Idag blev det två :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar