onsdag 26 december 2012

Kotletter och fetaost

Under julen har jag kommit av mig lite när det gäller att laga mat. Dels lyckades jag ju - som så ofta när jag är ledig - dra på mig en förkylning och rejäl huvudvärk, dels finns det ju en hel del mat då ändå.... Fast jag har ju faktiskt två rätter kvar att laga ur den där matkassen jag bestämt mig att prova och hållbarhetstiden är ju inte hur lång som helst - varken på protein eller alla grönsaker, så därför var det dags att testa ett av de kvarvarande recepten.



Den här gången blev det fläskkotletter med fetaoströra och det visade sig vara en riktigt god rätt som faktiskt gick rätt fort att göra. Först kokar man den pasta man vill ha. Sen stekar man fläskkotletterna och råsteker broccolin samtidigt. Jag stekte i margarin, eftersom jag har fått för mig att råstekta grönsaker blir godare om man använder det istället för olja.

Medan det steker smular man ner ett block fetaost och rör ihop det med en liten burk creme fraishe och färskpressad vitlök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar