fredag 3 augusti 2012

Reality check

Jaha, så kommer verkligheten krypande igen... Så här på semesterns sista trevande dagar har jag velat få in allt det som jag inte hunnit tidigare. Det har gått si så där, för dygnet har ju i alla fall inte fler än 24 timmar. Nåja, det mesta jag ville hinna har jag faktiskt fått gjort, men kanske inte lika mycket som jag hade önskat.

Igår började så vardagen verligen göra sig påmind när jag hittade alla de papper som jag hade lagt undan när semestern började. I ett slag fann jag mig omgiven av massor av röda korspapper, varav några var ansökan om landstingsbidrag för 2013, certifiering av internationella röda korsfederationens utbildning stay safe, planering av föredragningslista både för kretsstyrelsen här i Ljusdal och även för regionrådet samt utbildningsplanering inför hösten.

Förutom detta behöver jag också ta tag i resebeställningar inför alla kommande röda korsresor - det är redan 4 st inplanerade och fler lär det bli och inte minst försöka få till stånd ett fönsterbyte på mötesplatsen innan den trasiga rutan spricker ännu mer...

Ja, verkligheten är verkligen här och det där med mjukstart - det kan jag nog glömma - i år också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar