lördag 25 augusti 2012

På väg...

Sitter på tåget hemöver efter ett dygn i Stockholm. Visserligen visade sig stan från sin vackraste sommarsida med snudd på medelhavsvärme i går kväll & strålande sol från klar himmel med 17 grader redan vid 8 i morse, men ändå...

Det är nåt trösterikt i att veta att man ska åka hem igen! De senaste timmarna har jag mer än någonsin blivit väldigt medveten om att jag är färdig med Stockholm. Visst är det ok att åka ner över en helg, men det är också väldigt skönt att sätta sig på tåget på väg hem.

Fast kanske har jag hittat en alternativ karriär ;-) Jag som tycker så mycket om att vara ute i svampskogen häpnade när jag på söder hittade gula kantareller packade i 150 trams askar för 49,90... Nej, jag pratar inte om nån specialbutik, utan en helt vanlig coop konsum.

Halva resan hem är gjord & hotellen, hotellfrukost & trevliga möten i all ära, men hemma är faktiskt bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar