lördag 1 september 2012

En lugn oas mitt i kaoset

Igår var jag med om något häftigt... Anna-Lena har kommit så långt med sin egen oas att det var dags för invigning. Tja, egentligen är det ju en ombyggd lada om sanningen ska fram, men oas låter så oändligt mycket bättre. Och varför måste det heta vad det har varit och inte vad det faktiskt har blivit?

Vad passar bättre än att inviga ett sånt lugnt och skönt ställe där mitt emellan Järvsö och Nor med just lugn och frid kombinerat med meditation och en måncermoni. Jag mötte det hela med en liten gnutta skepsis, men ändå med ett öppet sinne och visst mottaglig var jag. Eller hur ska man annars förklara den ström av känslor som rann genom mig under meditationen...

Kan lungt säga att det var bra att jag inte hade någon make-up på, för hade jag haft det hade i alla fall inget varit kvar innan kvällen var slut ;-) Den efterföljande cermonin hade jag till att börja med lite svårt att ta till mig, men det kändes verkligen som en bra avslutning på allt och idag känns det faktiskt lite lättare så nån nytta har det förmodligen gjort.

Hur som helst var hela kvällen en fin avslutning på veckan som jag kommer att bära med mig länge. Det kommer bilder så småningom, , men det får vänta några dagar efterson livet har annat planerat just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar