tisdag 20 december 2011

Snö, snö och lite mera snö...

De senaste dygnen har snön verkligen kommit i rikt mått. Det är riktigt mysigt och dessutom blir det så mycket ljusare. Dessutom gör minusgraderna idag att jag vågar hoppas på att den ligger kvar över julen...




Tyvärr finns dock även en baksida - i alla fall när man har bil... De tre år jag har bott i min närvarande lägenhet har hyran av parkeringsplatsen ökat med nästan 50% och nu börjar det närma sig smärtgränsen, eftersom avgiften för parkeringen absolut inte står i relation till vad man får... Både i går och idag när jag kom ner och skulle sätta mig i bilen var jag helt inplogad. Parkeringsplatsen är plogad, men den som har kört har kört så nära bilen att det inte går att komma ut utan att skotta. Visserligen är det ju första gången i år som det händer, men förra året var det mer regel än undantag och det är ingen rolig start på morgonen att inse att man måste gå, eftersom bilen är inplogad. Jag går gärna, men vill välja när jag gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar