tisdag 2 juni 2015

Nyttigare lasagne

Idag blev jag så sugen på lasagne, men vit pasta är ju numera bannlyst för mig precis som fläskkött. Fast det betyder ju inte att man alltid måste välja bort en favoriträtt.


Jag började med att hacka salladslök som jag stekte tillsammans med nötfärs i olivolja. 


Då de flesta krossade tomater innehåller socker valde jag istället osötad tomatpuré och smakade av med mineralsalt, torkad basilika och grovmalen svartpeppar. 


Istället för bechamelsås med vitt mjöl valde jag keldas sås med fyra ostar. Den innehåller grädde, ost och lite kryddor och inte så mycket mer. Dessutom valde jag lasagneplattor av fullkorn och ost med låg fetthalt.


Vi fick vår lasagne och den blev väldigt god trots att den var lite nyttigare än min vanliga lasagne. Det var inte bara Johnny och jag som gillade den. Även Sudden verkade uppskattade dagens middag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar