söndag 31 maj 2015

Borta bra, men hemma allra bäst!

Sedan i onsdags har jag levt och andats Röda Korset. Det började med lansering av skriften om den nya emblemlagen på försvarsdepartementet i onsdags. 



På torsdag eftermiddag blev det först en sen lunch med underbara Marja och hennes son innan jag satte mig på tåget mot Växjö. 


Från tågfönstret kunde jag följa hur den svenska försommaren formligen exploderade ju längre söderut jag kom. De gula rapsfälten är bara så vackra att titta på för en norrländska som mig.


Väl nere i Växjö - som vanligt när det gäller mig och tåg rejält försenad - var det skönt att få en tidig kväll i en bäddad säng. 

I fredags inleddes så årets riksstämma med Röda Korset och det har varit roliga men intensiva dagar. Fredagen bjöd på en överraskning, men en trevlig sådan, när Marianne såg till att jag kom med i redaktionskommittén.

Dagarna har varit fulla av motioner, stadgar, strategisk inriktning, debatter, pressmeddelande, val och omröstningar. Men även kära återseenden och nya bekantskaper.  


Det har varit underbart kul att leva några dagar i "Röda korsbubblan", men nu längtar jag hem till min underbara Johnny  och min egen säng och i morgon ska det bli skönt att livet återgår till det normala igen. 

Nja, riktigt som vanligt blir det ändå inte - i och med att riksstämman är avslutad ingår jag inte längre i regionrådet. Lite vemodigt är det allt, men nu är det sambolivet som ska få det fokus det förtjänar istället. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar