lördag 9 maj 2015

Vilken dag det blev 😊


Just nu ligger jag mer eller mindre utslagen pÄ ett hotellrum och jag vet inte ens om jag kommer orka se klart hockeyn Àven om jag vill. Jag har tillbringat hela dagen pÄ Skansen för att vara med och fira Röda Korsets 150-Ärsjubileum.

I morse möttes jag till att börja med av en underbar blommande magnolia vid Skansens entrĂ© och i efterhand verkade det som om den ville tala om för mig vilken hĂ€rlig dag det skulle bli. 





MĂ„nga var intresserade, blev engagerade och förförade över att se den krigsskadade ambulansen pĂ„ nĂ€ra hĂ„ll. Speciellt barnen var fashinerade och nĂ„gra tyckte nog ocksĂ„ att det var lite otĂ€ckt. 



Vi var fem stycken som bemannade ambulansen sĂ„ det fanns Ă€ven möjlighet att gĂ„ runt och titta lite pĂ„ de andra aktiviteterna. 

DĂ€r fanns allt frĂ„n re-design, information om vatten och sanitet, ett ebolasjukhus, första hjĂ€lpen, lĂ€xhjĂ€lp, sprĂ„kcafe, familjeĂ„terförening, en vit buss och mycket, mycket mer. 

Jag ser redan fram emot morgondagen, men hoppas att det inte blir nĂ„got av det utlovade regnet Ă€ven om lite mulet vĂ€der inte skulle vara helt fel för mitt brĂ€nda ansikte. 


#protecthealthcare #jagÀrmedmÀnniska #wordagainstebola #familjeÄterförening #RK150

HÀr kommer nÄgra fler foton frÄn dagen:












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar