lördag 20 juni 2015

Midsommarafton på nytt sätt


Igår var det så midsommarafton igen. Var tar tiden vägen? Syrran bjöd på en nostalgisk tidningsnotis tidigare i veckan när hon hade hittat inbjudan till midsommarfirande i Hosjön. Där tillbringade vi ju alla barndomens midsomrar i mormors och morfars stuga och för ett kort tag blev man lite sugen att åka dit igen. Kanske det kan bli av när syrrans goa Clara blir lite äldre.


Det här kom att bli en lite annorlunda midsommarafton eftersom vi började plocka ur min lägenhet och första flyttlasset gick till Tallåsen. 


På eftermiddagen bjöd Johnnys mamma på mat så lite traditionell midsommar blev det också mitt i allt. 



När vi kom hem igen blev det lite allmänt fix. Jag satte ut tomaterna och nu hoppas jag bara de tar sig och ger nåt att skörda i höst.


Jocke och Johnny skruvade bil och hade lite far och sontid! Jag blir varm i hjärtat av att se dem tillsammans!

Dagen avslutades med en underbar skymning och tänk vi slapp regn hela dagen 👏🏻




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar