söndag 7 juli 2013

Inte som det skulle, men bra ändå

Jaha, så har helgen kommit och gått igen. Det känns som om det är alldeles för få timmar på en helg trots att 48 timmar ju faktiskt är just 48 timmar. Den här gången blev helgen verkligen inte som det var meningen att den skulle bli, men det blev ändå så himla bra. I går fick jag äntligen ändan ur och städade lägenheten - visst, jag har semester om en vecka och kan göra det då, men tänk så skönt att kunna börja semestern utan att behöva starta med städning.

Precis när jag hade sjunkit ner i soffan och tänkt ta mig ett glas vin ringde telefonen och innan det var färdigt hade jag hamnat i Tallåsen och mitt i ett rep med Ohyvla. Kvällen bjöd på gamla och nya vänner samt en hel del musik av olika slag eller vad sägs om Whitesnake, Elvis, Dan Andersson och Eddie Meduza inom en timme. Trevligt var det i alla fall och kvällen slutade bra när jag mötte en igelkott när jag skulle parkera bilen.


Så härligt och en känsla av barndomens somrar som smög sig på för det var länge sedan jag såg en levande igelkotte så nära. Eftersom stammen håller på att inventeras vill Naturskyddsföreningen veta det. Det är enkelt och går snabbt att rapportera det här.

Idag var det den varmaste sommardagen hittills och jag kände att jag behövde göra något annat än att vara i den varma lägenheten. Därför passade jag på att åka förbi hos Åsa i Kaven och i ladan var det svalt och riktigt skönt. Givetvis har det kommit upp en massa nytt och fint och idag fastnade jag för två olika saker. Dels ett hönsnätshjärta, dels utsmyckade gröna ölflaskor.




Innan jag åkte hem blev det en sväng till skogen där jag kunde konstatera att blåbären nu har fått rätt färg, men ännu smakar det inte riktigt blåbär. Några dagar till så blir det blåbär och mjölk sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar