måndag 15 juli 2013

Härlig start på semestern

Nog har jag haft bättre veckor än förra veckan, så att vakna i morse och inse att jag hade vaknat till tre veckors semester kändes riktigt bra. Idag har det också varit en väldigt skön början på ledigheten. I morse tog jag cykeln till Marina och fikade med henne och Isabell på deras härliga balkong.

Dagen fortsatte med en tripp till skogen, för jag var ganska säker på att de gula kantarellerna hade kommit. Lite rätt fick jag, men det märktes att det har varit torrt i skogen, för de små gula var på gränsen till för torra, men några fick jag med mig.


Dessutom blev dagens bonus en hel del smultron. Faktum är att vi kände lukten av alla smultron innan vi såg dem. Efter rensningen nu ikväll blev det tillräckligt mycket smultron för en tallrik blåbärsfil med smultron i.


Gott och verkligen somrigt som bygger på semesterkänslan en hel del. För mig är skogen ett andningshål mitt i allt som händer. Jag är så glad att jag fick chansen att åka ut på första semesterdagen och rensa ur lite.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar