tisdag 23 juli 2013

Skönt med semester

Men bara synd att de lediga veckorna går så snabbt... Snart är jag halvvägs in i semestern och hittills har det varit riktigt bra dagar. Förra veckan hann jag med både svampjakt, besök hos mormor och träffa kusin Annika där, jobb på Röda Korsets mötesplats, besök av Birgitta, föredrag på Röda Korsets dag i Los och musikkväll på Pilgrimen i Kårböle med Åsa och Peter. Trots högt tempo känner jag mig ändå förvånansvärt avslappnad.

Semestern hittills har också handlat om att kunna äta det jag vill när jag vill :-) så mycket jordgubbar och en hel del smultron har det blivit, men också nån whisky. Även om jag känner att årets semester kommer handla mycket om att ta det lugnt och försöka vara i nuet så har av ändå bestämt att jag ska försöka röra på mig varje dag och så har det blivit hittills i alla fall & jag har inga planer på att lägga av. Minst 20 min cykling har jag gjort varje dag och dessutom har jag bestämt mig för att låta bilen stå så mycket som möjligt denna vecka. Blir svårare nästa vecka när jag ska till Hackås några dagar, men kortkörningarna - ja, de går bort. Det är ju ändå sommar!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar