fredag 13 juli 2012

Hälsingland runt

Första semesterveckan har redan gått och veckan som jag trodde skulle bli lugn blev långt ifrån det. De senaste tre dagarna har jag nästan åkt Hälsingland runt känns det som. I onsdags åkte jag och Åsa en sväng till Bjuråker och Hälsinglands största loppis på Bricka bygdegård.



Där fanns det verkligen saker från golv till tak och på alla ställen man tänkas kan.


Vi var där när de öppnade vid 11 och att gå runt där tog kring två timmar. Visst hade man lätt kunnat vara där mycket längre, men när vi åkte var det så mycket folk att man nästan inte kunde röra sig mellan hyllorna. Det blev en hel del fynd som fick följa med både till ladan och hem till mig...

Hem for vi en sväng till tjejhantverkarna i Delsbo och där fanns det också massor att titta på fast av lite nyare datum då förstås.


När vi kom ham var vi trötta, men nöjda och jag konstaterade att det var ett tag sedan man fick rå om Åsa en hel dag på det sättet.

I går var mamma och jag en sväng till Bollnäs och där hann vi med både nytt på KappAhl, äldre på Röda Korset, mat på ICA Kvantum och en koll på Rusta.



Idag var det dags för en tur till Föne och äntligen är det något som liknar sommarvärme i luften. Det var en trevlig dag och på vägen hem ramlade jag på en massa orkidéer som jag fotade, men jag fick rätt bråttom in i bilden när jag hörde en björnhona vissla på sina ungar. Jag såg inget, men ljudet räckte just då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar