onsdag 11 juli 2012

Egna gratulationskort

De flesta som känner mig har vid det här laget förstått att jag har hittat tillbaka till fotograferingen. Det är både roligt, men på något sätt också lite trösterikt, lite grann - tillbaka till rötterna. Ibland får jag för mig att göra något speciellt med några av de bilder jag tar och då vill jag gärna kunna använda samma leverantör oavsett om det gäller canvastavlor, fotoböcker, vanliga fotokopior eller andra produkter med foton på. Hos smartphoto - som är en nätbutik för i stort sett allt inom foto/fotoprodukter - har jag hittat just den leverantören.

Den här gången har jag testat att göra några av deras hälsningskort. Jag valde en variant helt utan layout, men det finns massor av mallar som man kan välja om man vill ha lite extra hjälp eller utsmyckning för ett speciellt tillfälle. Se mer på: www.smartphoto.se & välj hälsningskort med foto. Ett tips är att verkligen gå igenom alla layoutmöjligheter innan du väljer vad du vill göra.

Som vanligt är det enkelt att ladda upp bilderna som man ska använda och går snabbt att skapa produkten, men tänk på att om antalet ska ändras i varukorgen måste förändringen verifieras genom att man klickar ok bredvid antalsrutan. Det missade jag dem här gången, men ett samtal till en otroligt bra, trevlig och hjälpsam kundtjänsthandläggare (snacka om rätt person på rätt plats) avhjälpte det hela.


Jag blev väldigt nöjd med slutprodukten och eftersom jag valde kort utan layout kan jag änvända dem till lite olika tillfällen. Oftast kommer jag nog att använda korten som födelsedagskort, men genom att jag valde neutrala kort kan jag också använda dem till annat. Tänk bara på att det är bra att ha någon form av sprit- eller OH-penna till eventuell textning på baksidan då det är ett glansigt fotopapper som används till produkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar