torsdag 5 juli 2012

Ny variant av snabbmat

Underbart sommarväder utanför fönstret, ja då vill i alla fall inte jag stå speciellt länge vid spisen. Fast oavsett väder blir man ju hungrig... Tidigare i veckan köpte jag grillchampinjoner (det går lika bra med vanliga som är lite större). Jag bröt fötterna av dem och penslade bort eventuell jord. Sen la jag ett lager riven västerbottensost längst ner i hatten, klickade över mjukost med baconsmak. Sist strödde jag över lite ytterligare västerbottenost och gratinerade allt i ugnen i sju minuter.



En väldigt god middag på mindre än tio minuter. Det passar mig precis en vardagskväll. Vill man ha ett vegetariskt alternativ kan man byta ostsmak eller använda creme fraische istället. Rätten passar också väldigt bra som förrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar