lördag 25 november 2017

Prosit



Förkyld, ont i halsen och huvudvärk. Så ser min verklighet ut just nu. Det enda som egentligen hjälper är ju sömn och visst har det blivit en hel del av det i dag i omgångar, men ändå.



Trots att jag inte var på topp åkte vi ändå ut en liten sväng för dels behövde jag röra lite på mig, dels är det ju så mysigt med julmarknader. Först besökte vi hembygdsgården i Ljusdal, fast där blev vi inte så länge. Dels var det väldigt höga priser och dels var mycket slut trots att det inte hade varit öppet ens hälften av tiden. 



Miljön är ju dock helt underbar! Men det finns som sagt en del att jobba med till nästa år - tex bakningen av mjukt tunnbröd där varken bröd eller bakning fanns kvar.



Vi fir vidare till Ygskorset och loppis till förmån för övergivna hundar på Kreta. Det är alltid så välordnat och fint hos Tove och idag var inget undantag. 



Jag kände att orken tröt rejält efter vår utflykt, men jag ville få ordning på gran- och tallris här hemma medan det var ljust.



Så det blev en sväng runt framsidan med ris innan vi gick in. Skönt att det är på plats nu, men själva utsmyckningen den får vänta till nästa helg när det ju är advent.



Resten av dagen har tillbringats i sängen eller under en filt på soffan med förhoppning om att jag ska bli bättre snabbt - har inte direkt tid att vara sjuk nu. Det är ju liksom lite fel tid nu med advent, kommande födelsedag och närheten till jul.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar