måndag 20 november 2017

Oj vilket äventyr



I mitten av oktober blev jag uppringd av Cellbes. Jag hade blivit utvald som en av tre vinnare i deras tävling modell för en dag. De två sista dagarna i oktober var det dags att få uppleva vinsten.



Det kändes lyxigt redan på förhand eftersom allt var ordnat. Det kom biljetter på löpande band och allt jag behövde göra var att se till att komma med tåg och flyg.



Kors i taket så var både tåget till Arlanda och flyget till Borås i tid - jag brukar ju inte ha så bra tur med sådant, men på resdagen bara flöt det. Jag kon till ett höstsoligt Borås i tid. Till och lite tidigt då hotellrummet inte var klart för incheckning direkt.



Jag passade på att ta en promenad innan jag skulle träffa de andra för guidning på Textilhögskolan och middag.



Jag gillar när gamla industribyggnader återanvänds, men på det sätt Textilhögskolan har gjort det blir det något mer. Gammalt och nytänk i en kreativ mix som bara har blivit så läckert. Missa det inte om du har möjlighet!



Kvällen avslutades med god och läcker mat på italiensk restaurang. Jag åt en väldigt god pizza, men höjdpunkten var nog ändå förrätten. Jag har aldrig ätit ostron då jag tycker de ser lite slemmiga ut, men gratinerat med parmesanost och vitlök var det väldigt gott.



Efter en natts skön sömn - det blev en lång dag med start strax före 6 - och en härlig hotellfrukost var det så dags att åka till Cellbes kontor för en dag med smink, kläder och kamera.



Man kände sig nästan som en kunglighet med tanke på hur ompysslade vi blev. Kläder, skot, smink och hår. God lunch, kaffe, frukt, godis, bra musik - ja, det kändes som om de som ordnade hade tänkt på allt.



Efter vad som kändes som timmar med smink och hårfix var det så dags att ta tjuren vid hornen och ställa sig framför kameran.



Det ska jag erkänna att jag hade varit nervös för, men när jag tittar på bilderna son kom i slutet av förra veckan känns det mest bara bra.



Jag fick mjukstarta med låga skor, men sen kom den riktiga utmaningen. Jag i stilettklackar! Det var inte någon lek, men uppenbarligen blev några av bilderna trots att bra även om jag behövde lite hjälp att komma i dem.





Det var dock väldigt skönt att byta till andra skot, efter att dessa två bilder togs. Förvisso även de med högre klackar, men bredare sådana och dem hade jag inga större problem med.



Vilken dag! Jag är otroligt tacksam för möjligheten, men det var också rätt skönt att komna hem till vardagen och verkligheten igen. Visst var det ett häftigt äventyr, men jag vet inte om jag varken skulle orka eller vilja göra det här varje dag, men kul var det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar