måndag 13 november 2017

Varierade väder och härlig fotohelg



Helgen var riktigt varierande från sol och värme via blåst och regn till snö. Mitt emellan alla vädersvängningar har det varit helt underbara ljusfenomen och härliga fotomonents.



Fredag morgon var frostigt krispig och då är det ju så roligt att ta fram kameran.



Soluppgången var också helt underbar. Men nog anar man i molnen att sämre väder är på väg och mycket riktigt. Kall blåst var på väg runt hörnet.



I lördags var det återigen vackert frostigt på förmiddagen, men lagom till lunch kom årets första snö. Det var rejäla flingor son singlade ner. 



Jag som tycker om när det snöar blev förstås glad - det är ju liksom dags nu. Förutom att det blir så mycket ljusare är snö för mig en indikation på att ljusare och längre dagar är på väg.



Det är uppenbarligen inte bara jag i familjen som gillar snö. Vår fyrbening för runt i snön och jagade sina egna spår - tydligen var det riktigt spännande. 



När jag var yngre gjorde vi snölyktor så snart det gick. Jag har försökt fortsätta ned det även i vuxen ålder så i lördags kväll var Sudden och jag ute och gjorde en snölykta.



I går var vi en sväng till Järvsö. Det var ju fars dag och jag ville tända ett ljus och gjorde det, men det kändes så konstigt. Blev så väldigt påtagligt att pappa är borta.



Askgravlunden i Järvsö är verkligen fin, men jag blev lite besviken igår. För några veckor sedan köpte vi en liten en i kruka och satte dit en liten träskylt med texten saknad. Jag valde med flit en växt som skulle klara kylan, så frysen eller vissnad och därför slängd  var den inte. Men ändå var den borta. Kan det verkligen vara nån som är så fräck att man tar något från en gravplats? 



Det blev också en liten sväng upp till mamma för att borsta snön från trappen innan vi åkte till Ljusdal igen.



Innan vi kunde åka hemåt hade vi en till ljuständning att klara av. Även Johnnys pappa fick ett ljus i minneslunden i Ljusdal.



I övrigt har det varit en mycket lugn helg med eftertanke och många sovtimmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar