söndag 13 augusti 2017

Så var semestern över för denna gång



I morgon börjar vardagen igen och det är med lite blandade känslor jag ställer veckarklockan. Jag trivs absolut med mitt jobb och lite skönt ska det bli med rutiner igen, men lite mer sol och värme - ja, det hade inte skadat. 



Den här veckan har vi också hunnit med ett och annat. I onsdags var vi ner till Gävle och hälsade på Eva och lilla C och fick en stadsfest på köpet. Jag hann också rensa bort lite blad så att solen skulle nå tomatkarten. Döm om min förvåning när jag hittade ett 20-tal frukter som är så stora att de nog hinner mogna bakom alla blad. Squashen ser också ut att må rätt bra. Något måste lukta väldigt gott  och vara spännande, för jag hann knappt ta bort fönstren så hade jag en Sudden där.



På torsdagen lunchade jag med Anna, Monica och Calle som hade kommit ner från Hackås över dagen.



Vi hade några mysiga timmar på Yantra café och Calle njöt av uppmärksamheten.



Både älgglass som han fick av Anna och godis som han fick av Renée som äger caféet.



När jag kom hem hade vi en bro över diket som Johnny hade fixat medan jag var borta.



Den gick hem hos Sudden också, för vi ser ofta att han sitter på den och spanar. Kanske ser han råttorna lättare så.



I fredags åkte jag, Johnny och Jocke iväg på en Ålandsresa. Lite typisk att man satt på tåg och buss på en av sommaren hittills varmaste dagar, men det blev å andra sidan fina bilder.







Jag unnade mig lite egentid med badrock, tofflor, juice, torkad frukt och en behandling i spaet. Det kändes väldigt lyxigt!



Middag åt vi i en av båtens alla restauranger och jag passade på att njuta av en helt underbart god grillad hummer.



Gårdagen var det lite gråare och tristare väder, men det var ändå varmt i luften, så vi passade på att titta på skärgården från soldäck.



Och oavsett väder så är ju Stockholms skärgård alltid vacker.



Under hemvägen följde en vacker solnedgång oss från bussfönstret.



Även om det är mysigt att åka iväg är det väldigt skönt att komma hem igen. Och man sover aldrig så gott som i sin egen säng.



Idag har det mest blivit lite småpyssel hemma. Förutom ett besök hos mamma med en barnstol till bilen och hos Johnnys mamma för att hämta den vinstbukett från Euroflorist som skulle levereras igår. Tur att Astrid var hemma och kunde ta emot den.



Buketter var stor och väldigt fin. Man blev väldigt glad av den och jag hoppas den står länge.



Det var varmt även här hemma i fredags så mycket behövde vattnas idag. När jag gick runt med vattenkanna upptäckte jag att den påse med ängsblommor som vi slängde ut i våras har börjat blomma. Så nu har vi vallmon som blommar lite över allt. Härliga färgklickar  och vackra knoppar.



Några mogna jordgubbar hade det också blivit.



Men nu är det nog dags att försöka sova. Behöver vända dygnet rätt inför jobbhösten som startar i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar