lördag 17 december 2016

Mer och mer jul!


Idag har det verkligen känts att julen börjar närma sig. Jag hade tänkt att jag skulle hinna så mycket idag, men med tröttheten på besök redan vid frukost har det tyvärr inte blivit så mycket gjort förutom ett besök på favoritbutiken Brands @ Baboo och griljering av skinkan. 


Jag hade tänkt koka skinkan själv i år - bara för att testa något jag aldrig gjort tidigare - men tiden finns helt enkelt inte. Detta trots att jag hade hittat ett bra recept för att använda min Crock-pot till det kändes det ogörbart i år.


Så det fick bli en färdigkokt skinka istället, men den behövde ju grilljeras, så sagt och gjort.


Jag skar av svålen och då blev det också lite spillbitar till Sudden. Sedan la jag skinan på svålen i en ugnsform och klickade ut 3 msk margarin.


Nästa steg var att blanda 2 msk senap - jag använde Johnnys julsenap - en äggula och lite socker. Blandningen penslade jag sen på skinkan.


Det hela avslutades med ströbröd. Och till sist strödde jag över ströbröd. 


Skinkan griljerades i ugnen i 220 grader i 30 min. Så ikväll blir det nog årets första skinksmörgås.


Efter att skinkan var klar blev det lite mys med Sudden innan det var dags för middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar