söndag 16 juni 2013

Oj, vilken helg


Helgen har varit minst sagt varierande med städning, en hel del funderingar, grillning och så förstås cruising. I fredags lämnade jag tillbaka böckerna som jag har använt till uppsatsen och på något konstigt sätt kändes det så slutgiltigt. Jag har ju inte fått slutbetyget än och kalla mig gärna skrockfull, men det känns lite otäckt att lämna ifrån sig dem innan dess. Dessutom har ju böckerna legat på mitt bord så länge att det oneklöigen blev lite tomt utan dem. Nåja, nu är det gjort och det borde inte vara några problem.



Lördagen bjöd på den första bilutställningsdagen utan regn på mycket länge. Dock hoppade jag över utställningen i år, eftersom det finns en hel del att göra här hemma nu när studierna är avslutade. Så det mesta av dagen gick åt till att fixa saker. På eftermiddagen fick jag ett väldigt roligt telefonsamtal. Åsa & Peter hade fått för sig att ha grillfest på kvällen innan crusingen. Det brukar alltid vara trevligt, så även om det var ett tag sedan så tackade jag förstås ja...


Och det ångrade jag inte en sekund. Det finns nog inte så mycket som är bättre än att äta & dricka gott och umgås med trevliga människor. Det är förvånansvärt läkande när man är sliten. Inte blev det sämre av att vi skrattade så att jag känner att jag nästan har träningsverk i magen.




Ett tag in på söndagsdygnet var vi några som begav oss ner på Ljusdal och visst fanns det fortfarande bilar i omlopp. Visserligen hade de flesta tröttnat och åkt hem, men några skönheter fanns det allt att titta på. Det var en lite annorlunda upplevelse att det hade hunnit skymma, men sällskapet gjorde det till en trevlig upplevelse ändå. Helt plötsligt var klockan över 2 och jag gick hemåt i sommarnatten efter en härlig, men oplanerad kväll. Lite surt har det ju kommit efter idag. Har varit trött, trött hela dagen, men det var det banne mig värt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar