tisdag 18 juni 2013

Annorlunda dag

Idag kändes som om det var väldigt mycket måndag, i alla fall i morse. Det tog ju förstås ett tag att komma igång, men lite kaffe på jobbet gjorde susen. Sen var det dags för att fortsätta förra veckas annonsproduktion och på något sätt infann sig flytet som gör att det går så bra i "annonsverkstaden". Strax efter fikat hade jag redan fått ut tre korrektur. Hade hoppats flytet skulle fortsätta, men istället gav ett mail mig annat att tänka på. I mailet fick jag nämligen svart på vitt att uppsatsen var godkänd & det innebär att även hela kursen är klart. SKÖNT! Jag blev så glad och hade lite svårt med kreativiteten ett litet tag. Men det lade sig och helt plötsligt gick det väldigt lätt att återgå till att skapa annonser och montera eftertextannonser på sidorna.

Att statsvetenskapen var klar tillsammans med trevligt lunchsällskap och en härlig feel good-känsla från helgen hade räckt länge, men dagen toppades av ännu mer. Alla positiva reaktioner dels på att jag var klar, men också på innehållet i uppsatsen men också - och det här känns fortfarande orealistiskt - en bild som jag fotade i lördags i rikstäckande TV. Hur häftig är inte den känslan? Jag jublade i min ensamhet i soffan... Grannarna måste ha trott att jag fått något fel, men visste de vad som hade hänt tror jag nog jag är förlåten. Det här härliga flytet får gärna höna med ett tag till! Känns som det var länge sedan jag kände av det nu, så välkommet är det! Undrar om nyckelpigan från förra helgen har ett finger med i spelet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar