torsdag 30 maj 2013

Mellan hägg och syren





Skulle ju enligt talesättet skomakaren ha semester. I år är det tur att det inte är så längre, för nu blommar de båda sorterna samtidigt och det känns verkligen som om sommaren nu har kommit på riktigt. Våren tog tid på sig, men när den väl kom gick det fort. Fort gick det också med all pollen som kom på alla ställen samtidigt. Det har varit tufft, men lika plötsligt som de kom är de pollensorter jag blir sjuk av borta. Idag kunde jag till och med följa med kollegorna ut och fika i syrenbersån på eftermiddagen. Vardagslyx som heter duga vill jag lova!



Det känns väldigt skönt att äntligen kunna njuta lite av solen och värmen även utomhus. Någrra utsvängningar är det inte läge för än, men det kommer det också. Det blir ju så väldigt mycket lättare att vara när man inte längre är begränsad av allergin utan kan njuta av sol, värme och alla sommardofter igen.




Dessutom är uppsatsen i det närmaste klar för lämning till tryck - avvaktar bara några utestående korrekturer som är utskickade så att jag inte faller på något så dumt som att man vet vad som borde stå och inte vad som faktiskt står.



Annars går mina tankar just nu mest till de Röda Korsmedarbetare som på ett eller annat sätt drabbades av attacken mot kontoret i Jalalabad i Afghanistan igår. Trots att det är långt borta och jag inte är personligt berörd så är det ändå ett angrepp på vår skyddssymbol och något som på grund av detta oroar och reser ytterligare frågor. Så klart får man ju avvakta den utredning om vad som har hänt innan man drar några växlar på olika spår, men på något sätt så känns det som ett angrepp på hela Röda Korsrörelsen. Och i förlängningen drabbar det förstås den hjälpbehövande civilbefolkningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar