tisdag 23 april 2013

Inte igen...

Sedan jag lyckades med min stora viktnedgång har jag verkligen bestämt mig för att hålla koll så att jag inte börjar gå upp igen, för det skulle känns som ett stort misslyckande. Jag har därför hållit stenhård koll på mig själv och det har gått ganska bra. Därför var det verkligen otroligt jobbigt när jag började känna mig större igen. Tack och lov var viktökningen inte speciellt stor, men tillräckligt för att jag skulle börja bli rädd för att allt slit är förgäves.

Många tårar har runnit över misslyckandet, men nu har jag bestämt mig för att de 3,5 kg jag har gått upp igen ju faktiskt inte är så enormt mycket av 40 kg som jag ju faktiskt har lyckats gå ner. Så istället för att deppa och frestas att slarva ännu mer blir det nu en utvärdering av hur jag äter (vet att det finns en del att ta tag i igen - till exempel att inte slarva med att äta fem gånger på en dag) och dessutom är det nog dags för en ny tre veckors intensiv GI-diet.



Jag försöker också passa på att utnyttja våren så mycket jag kan nu innan den väntade pollenexplosionen kommer genom att gå en sväng efter jobbet varje dag. Under helgen ska jag också tvätta och pumpa cykeln, för är den klar är det också lite lättare att ta den till jobbet.

I övrigt är det lite frustrerande att jag verkar ha tvärnitat med uppsatsskrivandet. Jag som kom igång så bra i början, men sen tog det lite tid att få fram den litteratur jag behövde och då var det precis som om jag tappade farten runt hörnet. Därför har jag bestämt mig att från och med nu skriva minst en halv A4 per kväll & en A4 per helgdag tills att uppsatsen är klar. Så ni som läser detta får gärna hjälpa mig med lite pepp ibland och kolla gärna hur det går, för det är lättare med måluppfyllnad om flera vet om vad man ska uppnå.

1 kommentar:

  1. mhm, det brukar bli så att det gärna går upp igen vikten. Du har ju ändå lyckats gå ner 40kg, detta ska du ha kredd för. Syns tydligt när jag mött dig ibland att fixat den värsta tiden. Har själv prövat en del metoder, har varit nån ofrivillig också. Problemet är just att vikten gärna går upp igen. Annars har jag ett bra sätt, nämligen att äta mindre men oftare. Muskler kräver en del så det är mycket att tänka på. Framför allt att trivas med sig själv. Jag har styrketränat en del i mina dar och muskler väger också så därför ska du nog se din vikt ökning på ett anant sätt.
    Ha det gott Åsa!
    Thomas Sakshaug

    SvaraRadera