onsdag 16 januari 2013

Mörkt och kallt

Januari har slagit till med full kraft. I början av veckan var temperaturen nere på -29 (visserligt tidigt på morgonen, men ändå...) och trots all snö är det så mörkt på mornar och kvällar. Ja, temperaturen har blivit bättre, men ändå gör janari verkligen skäl för att vara just vintermånaden. De där 10 minuterna längre som det är ljust är inte så mycket och jag märker att mörkret har satt sig en del på humöret. Att det var tulpanens dag i går var välgörande för välmåendet och det står en vacker bukett på vardagsrumsbordet och lyser.



Då är det ju skönt att krypa ner under filten i soffan när man kommer hem från jobbet. En stor fördel är det i alla fall med kylan ochh mörkret. Jag har fått massor läst när det gäller statsvetenskapen och jag är verkligen glad att jag ligger en bra bit före min tidsplan för inlämningstenta nr 2. Det behövs, eftersom jag har konstaterat att norska är betydligt svårare att förstå när man läser än när man hör det pratas.

En annan fördel med vintern är att man kan knäppa helt underbara bilder - bara man står ut med kylan. Början av januari har handlat ganska mycket om bilder, eftersom jag dels har försökt titta med nya ögon på bilderna från Palestina och dels har jag fått chansen att visa de officiella utställningsbilderna på biblioteket här hemma. Det är ju förstås jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar