söndag 20 januari 2013

Inspirerande...


I helgen har jag varit på utflykt igen! Två givande, men tidvis också jobbiga dagar har jag och många av mina utbildarkollegor i Röda Korset tillbringat på Arlanda.

Förutom alla möten med gamla vänner och nya trevliga bekantskaper är vi nu en bra bit på väg mot något riktigt bra. Dessutom fick vi också en riktigt bra fortbildning i och med gårdagens föreläsning från Mount dyslexi! Tjejerna som berättade om sin verklighet gav verkligen massor & tänk hur mycket man utgår från egen förståelse och inte tänker på hur många sidor en verklighet kan ha...

Dessutom fick jag själv en chans att växa under dessa dagar. Att säga nej och känna efter att jag inte orkar är och har inte varit en av mina styrkor genom åren. Nu var det meningen att jag skulle delta i en sak som jag förstod att jag egentligen inte skulle komma att orka med.

Initialt sa jag inget, men i morse sa jag ifrån att jag inte skulle orka. Så skönt det kändes & inte var det någon som blev arg heller :-) Tvärt om möttes jag med förståelse... Nu vet jag ju också att jag klarar av det nästa gång.

Igår när jag åkte ner till Arlanda var det rejält kallt, men också klart och soligt. Kan därför inte låta bli att visa en bild från den underbara gryningen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar