lördag 7 januari 2012

Papper, papper & ännu mera papper

De senaste dagarna kan sammanfattas med några få ord papper, papper och förkylning. I och med ett nytt år kommer även en hel del pappersjobb i form av verksamhetsplaner, arbetsmiljöpolicy och arbetsmiljöplan. Dessutom en hel del andra papper i form av remisser, nya stadgar, valberedningsarbete och mitt i allt en kallelse till kommande regionrådsmöte.

Ibland funderar jag på om det verkligen var för alla papper jag en gång gick med i Röda Korset. Vill jag inte delta i verksamheten istället? När jag funderar så brukar jag tänka lite längre och erkänns två saker för mig själv. Dels tycker jag ju att det är ganska intressant att ha en inblick i alla de dokument som möjliggör att vi kan bedriva verksamhet och dels kan jag genom att jag gör det frigöra andras resurser som de kan lägga på den direkta verksamheten.

Så nu sitter jag här framför datorn, snyter mig och dyker djupt ner i pappershögen. Tack vare förkylningen håller jag mig inne och får mycket klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar