onsdag 18 januari 2012

Och det fortsätter...

Trodde väl att nu kanske oturen var slut efter förra helgens frustrerande händelser (läs tidigare inlägg), men tji fick jag. När jag väl fick iväg bilen till verkstan visade det sig att det var inte alls batteriet det var fel på, däremot tjuvdrog radion (som var tyst & jag därför hade antagit var trasig) massor av ström. Inte konstigt att bilen inte ville starta då. Så nu har jag en ny radio med USB-kontakt - när jag nu ska använda den - och ett motsvarande hål i plånboken.

Tanden började värka så mycket att jag var tvungen att ringa akut till tandläkaren. Nu är den provisoriskt lagad och känns inte av längre (tack och lov). Men jag måste ju tillbaka... Faktiskt hörde Kellogg´s av sig så när jag lagar tanden riktigt har jag fått papper som tandläkaren ska fylla i. Om jag sedan får någon kompensation - ja, det återstår väl att se.

Så nu trodde jag väl att allt skulle kunna löpa på som det skulle ett tag. Fel, fel, fel... I går kväll när jag skulle justera en verksamhetsplan för 2012 och göra lite annat på datorn så tyckte den att det var läge att ge upp. Det tyckte inte jag, men vad skulle jag göra. Så nu ser jag ytterligare pengar flyga iväg - suck!

Tack och lov att jag hade en trevlig helg på Röda Korsets folkhögskola i Skärholmen och utbildning för att jag ska kunna utbilda i Ideellt ledarskap. För det är tur att trevliga och roliga saker blandar upp lite - annars hade jag allvarligt funderat på att gå i ide några veckor och hoppas att allt har blåst över... Kan det aldrig vända någon gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar