söndag 8 januari 2012

Idag var det en sån där dag...

Idag var det en sån där dag när man i efterhand hade önskat att jag inte hade gått upp ur sängen... Det började med att jag sov lite för länge och trodde jag hade missat skidåkningen som jag hade sett fram emot. Fast det löste sig, det var nämligen felskrivet i tidningen så när jag knäppte på var det istället storslalom i snöfall. Avslutningen av Tour de Ski var inte förrän 12,30 respektive 14,30. Så jag skulle mer än väl hinna insåg jag.

Så var det dags för frukost och då insåg jag att i går när jag hällde ut den för gamla mjölken hade jag givetvis tagit fel mjölk, så nu var det den sura som stod kvar i kylen - suck! Tack och lov hade jag ägg och bacon hemma så det blev frukost i alla fall.

Jag bestämde mig för att strunta i TV:n och åka upp en sväng till familjen Subäck i Kaven, eftersom Åsa hade sin pysselbutik öppen och det var ett tag sedan jag träffade henne och övriga gänget. Men se, då ville inte bilen starta... Gånger som denna saknar jag verkligen mina gamla saaabar - de var rätt startsäkra vid betydligt kallare grader än dagens 8 minus.



Eftersom jag har legat sjuk sen i torsdags kände jag att jag behövde lite luft, så då bestämde jag mig för att helt enkelt gå till Kaven istället. Det gick bra till Åkerslund - sen kände jag både kallsvetten bryta fram och att en häl ömmade, men det var ju bara att fortsätta - tur bara att det inte var så långt kvar.

Sen fick jag tack och lov skjuts hem, eftersom Emil skulle till en kompis i Tallåsen. Internetsuget blev väl för stort... Sedan Dagmars framfart har de varit utan internet och telefon i Kaven och Telia verkar inte vara speciellt sugna på att hjälpa till och fixa det. Men jag ger mig sjutton på att hel avgift för hela tiden, ja det ska de ha.

Åsa & Peter skulle handla så då passade jag också på att göra det. Och tyckte att jag var värt något gott när jag hade gått så långt. Jag köpte mig en K Special Bar, men det skulle jag ångra... Efter andra tuggan tuggade jag inte puffat ris, utan tandbitar. Så nu har jag en tresig tand som gör ont. Får se när jag lyckas övervinna rädslan och ta mig till tandläkaren. Har faktiskt skrivit till Kellogs, men jag tror nog inte att jag har något för det.

Nu borde det väl vara slut på allt som har gått fel? Nej då, det kommer mera... En av mina nya favorittröjor krympte i tvätten trots att jag tvättade enligt angivna tvättråd, bilen går fortfarande inte igång trots några timmar med motorvärmare i och när jag skulle göra kvällsmat lyckades jag bränna vid spenaten (det har jag aldrig lyckats med tidigare).

Så nu ska jag snart gå och lägga mig (ja, det är tidigt men jag orkar inte att nåt mer går fel idag) och hoppas på en bättre dag i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar