tisdag 4 januari 2011

Fort, gott & hett

Idag när jag kom hem från jobbet var jag hungrig och ville ha något så snart som möjligt. Så då gjorde jag min snabbchili som har blivit en av favoriterna speciellt när man vill klar snabbt. 

Stek 400 g köttfärs (jag brukar använda blandfärs). När allt har stekyta blandar man i en påse tacomix. Med den kan van variera styrkan (Hot om man gillar starkt & mild om man vill ha en lite snällare chili). Rör ihop och låt puttra ihop lite grann. Häll i en burk krossade tomater och rör ut den i köttfärsen. Låt det dra i ca 2 minuter och håll i en burk kidneybönor. De ska bli varma, men rör inte för mycket för då blir de mosiga. Servera med creme fraiche (välj efter smak, men den som är smaksatt med vitlök tycker jag passar extra bra) och vill man dryga ut portionen, men ändå äta enligt GI går det jättebra att koka matvete enligt anvisningen på paketet till (men då tar det 15 min).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar