torsdag 11 september 2014

Nötfärsröra

För några veckor sedan köpte jag nymalen och väldigt fin nötfärs hos Hälsingestintan. Jag paketerade och frös in och det känns lite lyxigt att ha paket att kunna ta fram. Så gjorde jag i går kväll och idag gjorde jag en färsröra. Snabbt gick det också - att kunna äta efter 10 minuter känns bra när man vet att man har lagat allt själv. 


Jag använde 250 g nötfärs som jag brynde i en kastrull. När allt hade fått stekyta hällde jag på en tetra avrunna kikärtor och en tetra basilikakryddade krossade tomater. Det fick puttra ihop ett tag och sedan smakade jag av med torkad basilika och lite salt. Till sist tillsatte jag en tetra bönmix (den jag använde innehöll borlotti-, canellloni- och kidneybönor) och lät de puttra med så att de blev varma.

Jag åt röran tillsammans med tomater, men vill man ha något mer till tror jag matvete eller råris är gott till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar