tisdag 23 september 2014

Kycklingryta med trattkantareller



I går kväll insåg jag att det började bli dags att ta hand om de rensade trattisarna så att de inte blev förstörda. Dock kände jag att jag har ätit så mycket squash ett tag så någon squashrätt blev det inte den här gången... Istället lagade jag en kycklinggryta på mindre än 15 minuter. 

Först fräste jag en hackad gul lök och grovhackade trattisar (ca 1 liter) i lite flytande margarin på hög värme.


Jag tärnade två stora kycklingfiléer - som jag hade tinat i kylskåpet över dagen - och lät dem steka med de sista minuterna (så att de blev genomstekta). 


Sen tillsatte jag tre strimlade soltorkade tomater och en liten burk créme fraishe. 


Som avslutning smakade jag av grytan med mald torkad vitlök, basilika, chilipulver och Himalayasalt. 


Jag åt grytan med tomater, men vill man ha det ytterligare lite matigare tror jag matvete, råris eller quinoa skulle funka bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar