söndag 21 september 2014

Höstfunderingar i ljusskenet

Det blev höst över en natt! Visst, färgerna har vi haft ett tag liksom dimman, men i morse var det verkligen HÖST när jag vaknade. Grått, ruggigt och regnigt mötte mig på andra sidan rutan. En dag när det var skönt att kunna stanna inne och kura under en filt i soffan och tända massor av ljus. 


Dagen idag har varit en dag för eftertanke och jag kan inte låta bli att fundera över om vädret konspirerar på något sätt för att spegla hur jag känner mig just nu.

Är rätt låg och är också inne i en period när jag funderar mycket på livet och hur det har blivit - undrar också en del över mina val eller kanske snarare över resultaten av dem. Även om allt inte har blivit så som jag hoppades är jag trots allt inte säker på att jag skulle göra annorlunda i det stora hela om jag hade fått chansen.

En sak som dock är tuff och hantera just nu är att så mycket av det som man själv inte har haft någon möjlighet att förändra när jag var uppe i det har lämnat så djupa spår att jag fortfarande kan må dåligt över det. Där finns det en hel del att göra, men att jobba med det gör ont och tar massor av ork och energi. 

Så mycket ork att jag ibland önskar att jag kunde trycka på paus för mitt övriga liv, men så fungerar det ju av förklarliga skäl inte. Vardagen måste ju också få ta plats i livet även om balansgången ibland kan bli på gränsen till outhärdlig, så hoppas och tror jag att det kommer bli ljusare på andra sidan av allt arbete jag gör med mig själv just nu. Måste tro det, annars vet jag inte riktigt hur jag ska orka slutföra detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar