fredag 4 oktober 2013

En once-in-a-lifetimeupplevelse

De senaste veckorna har jag varit med om något som jag aldrig skulle få vara med om, men som onekligen känns som om det kanske var meningen att jag skulle få vara med om... I våras när jag skrev min uppsats läste jag rätt mycket och ofta om Röda Korsets beredskapsförråd på olika ställen. Men, eftersom de flesta sådana tömdes på 60-talet så var jag rätt så övertygad om att jag aldrig skulle få se ett samlat förråd. Men för ungefär en månad sedan skulle det visa sig att jag hade fel... 

Ett komplett beredskapsförråd visade det sig fanns i närheten, närmare bestämt i Loos. Nu börjar det bli dags att plocka ur förrådet och jag kunde ju inte låta bli att skicka ett pressmeddelande om att förrådet finns. Trodde väl inte direkt att det skulle bli nåt gehör, för jag hade fått för mig att det mest var  internt hos oss i Röda Korset som det skulle vara intressant, men det där lilla pressmeddelandet ledde till mitt första större TV-framträdande. I morgon är det så dags att ha en heldag bland sjukvårdsmaterial, textilier och liknande i Loos.

Det gick bra att spela in, men oj så nervöst nu när det skulle sändas idag... Här är i alla fall en länk till inslaget: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/gavledala/orort-beredskapsforrad-hittat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar