söndag 29 september 2013

Oj, en sån helg!

Den här helgen går nog till historien i alla fall om man tittar på "packningsgraden". Jag har hunnit massor och det hela startade i fredags med inköp av ekologiska grönsaker och en tripp till Återbrukshyttan i Bollnäs som har haft utförsäljning av sekundaglas i helgen.



I går var jag och en kompis till Gävle över dagen och då han jag både med att köpa en ny mackmyra (den nyast släppta svensk rök) och införskaffa favoritchokladen hos Gefle Choklaterie. Det hann också bli en god öl innan vi tog tåget hem igen.




Förutom en mysig dag i Gävle visade sig att dagen skulle ha mer att bjuda på. På tåget fick jag en inbjudning att följa med och äta på Järnvägs på kvällen! Det var skönt att slippa tänka på mat efter en dag i affärer och på Järnvägs finns det ju alltid bra mat... Dessutom bjöd lördagskvällen på nya trevliga bekantskaper :-)


Idag har det inte blivit så jättemycket gjort, för det är ju rätt viktigt att ta det lite lugnt också. Men lite har jag hunnit med, så bland annat har det blivit ett besök hos Subäcks, 1,5 liter grönsakssoppa och lite städning. Måste säga att det har varit väldigt skönt att ha en hel helg utan Röda Korset... Det lär dröja bra många veckor tills jag får en sådan helg igen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar