måndag 28 oktober 2013

Det börjar bra!

Från och till försöker jag hålla lite koll på vad som finns Coops respektive ICAs färdiga matkassar, för ibland kan det vara så väldigt skönt att inte ens behöva fundera på vad man ska laga för mat. För några veckor sedan insåg jag att den här veckan skulle komma bli alldeles för stressig för att se fundera på mat. Då var det extra skönt att inse att den här veckan var det Inge jag inte skulle gilla i Coops matkasse. Jag beställde den och efter jobbet var det så dags att hämta inte en kasse, men väl en kartong.


Jag slogs denna gång - precis som förra gången jag testade - av hur mycket mat som faktiskt ingår. Trots en riktigt hemsk huvudvärk lyckades jag få till veckans första rätt. Lasagne med rökt lax och färsk spenat. 


Ett lätt och snabbt recept gjorde att det blev god och rätt lättlagad mat ändå.


Matlådor blev det tre stycken också, så i slutet av veckan har jag inte bara ätit gott, utan har troligtvis också fyllt frysen med en hel del matlådor. Så i slutändan är nog inte de där hundralapparna matkassen kostar egentligen inte speciellt mycket pengar för så mycket mat.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar