onsdag 14 november 2012

Omstart...

Kan inte låta bli att tänka en hel del på Palestina dessa dagar. Jo, det är på Gaza det mesta händer just nu, men det är ändå palestinier som drabbas och jag vet ju att några av dem vi träffade åker mellan Västbanken och Gaza så en viss oro smyger sig ju in - även om jag är säker här hemma i Sverige. Men det var länge sedan mina tankar bara sysslade med mig. Dessutom gissar jag att det som vanligt kanske görs lite värre än vad det är - även om jag ju inser att situationen är rätt illa...

Annars är jag just nu mest glad över att jag har kommit in i att laga mat igen. Det har varit en lång startsträcka, men i helgen kom jag igång bra med två olika rätter - snabbchili & köttgryta, som inte bara blev mat just då utan även 8 matlådor som nu är inladdade i frysen på jobbet. Dessutom blev det dinkelpasta med strimlad lövbiff, rödlök, soltorkade tomater och creme fraishe i går och köttfärssås idag - också det till några extra matlådor. Det är skönt att ha, eftersom allt just nu mest kretsar kring Röda Korset och statsvetenskapen och jag måste börja tänka på hur jag äter igen för jag vill ju verkligen inte börja gå upp igen.


Agendan för de närmaste veckorna känns aningens tung så jag längtar tills det lugnar ner sig så där dagarna innan jul (kanske). Föreläsningar i Karlstad, träff med utbildare i Röda Korset, syrrans 30-årsfirande, träff med emblemhandläggarna också Röda Korset, medarbetarmöte på mötesplatsen här i Ljusdal, Röda Korskunskap i Bollnäs, kvällsöppet i december på mötesplatsen, delkurs 2 i statsvetenskapen, julmarknad i Los, återträff för oss som var med i Palestina, frivilligdag och så vidare... Har förmodligen glömt nåt också.

Vad jag vet nu kommer våren bli lugnare och det ska bli skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar