lördag 19 maj 2012

Vårprimörer

I eftermiddags åkte jag en sväng till mamma & pappa. Dels var jag lite rastlös, dels ville jag ge mamma hennes mors dagspresent, eftersom jag ska vara i Färila konsthall nästa helg & alltså inte kan umgås med henne då. I år gav jag bort ett underbart specialbeställt smycke från Änglar & Karma

När jag skulle till och fara hem över igen sa mamma att det fanns färdig sparris om jag ville. Så därför fick jag med mig två klara stänglar - mer är på gång - och de var riktigt fräscha.



Och visst smakar det allra bäst när man vet exakt var de kommer ifrån. Fast hur gör man med enbart två stycken när man helst vill ha fler. Min lösning var att göra en panna ihop med bacon.




Först knaperstekte jag ett paket bacon. Sedan sköljde jag sparrisen, bröt den i bitar och lät det steka med sista minuten.




Jag kan lova att det i sin enkelhet var lika gott som det låter. Ser fram emot när det är fler sparrisar klara på Öjevägen.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar