lördag 1 juli 2017

Semestervecka i sol



I år har jag delat semestern i två delar och den första veckan har jag haft nu direkt efter midsommar. Slutet av midsommarhelgen blev riktigt blöt och kall och lite började jag ångra mitt semesterval, men tack och lov blev det bättre ju längre veckan gick. 




På tisdagen ledsnade vi på regnandet och tog mamma med oss och åkte på loppis till Bricka.  Efter inköpen där blev vi bjudna på lunch på Avholmsberget.



Inför våra ögon såg vi hur vädret förändrades till det bättre. Och från att ha frusit när vi gick från bilen kunde vi dricka kaffe ute.



När vi åkte hemöver blev det allt varmare och sen dess har solen hållit sig framme. När vi kom hem passade jag på att plocka lite ätbara blommor för att göra lite isblock. Jag tycker det är så mysigt att ta fram iskuber ur frysen under mörka höstkvällar när varken rödklöver, styvmorsvioler eller rosor finns kvar i naturen längre.



Det blev både traditionella kuber och sfärer i nya former från 
Bluebox



På onsdagen passade vi på att ta med Johnnys mamma till Engbergs och fika. Jag var så sugen på ostkaka och den är väldigt god där.



Sen fortsatte dagen med tårtkalas på jobbet för våra registratorer som går i pension nu och förtjänas att firas.



Den otroligt fina sommardagen avslutade vi i vår nya oas med vacker solnedgång och musik från youtube.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar