måndag 24 april 2017

Slö helg


Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig och så blev det i helgen. I lördags morse satte jag mig i bilen och skulle åka till Sundsvall och en Röda Korskunskapsutbildning, men blåsten och magen ville annorlunda. I Forsa fick jag kasta in handduken och vända hemåt.


Det blev istället en eftermiddag och kväll i soffan och hockey i olika former. Först SM-final och sen JVM semi. Detta till tonerna av livemusik - först från Han & hans vänner och sedan från Ohyvla. Lite skönt med en paus i allt som händer just nu.


Söndagen ägnades åt några besök både i Sillerbo och i Järvsö. När vi kom hem igen gjorde jag i ordning kvällens älgstek. Jag hade planerat att den skulle gå i ugnen på låg värme under tiden jag var på yoga.


Men jag hann inte mer än öppna påsen så var det en fyrbening som kom in genom kattluckan i raketfart. Sudden måste ha världens luktsinne, eftersom han var långt ute på åkern när jag tog fram köttet. Självklart fick han en bit.


Jag kryddade med örtmix på tub, salt och svartpeppar. Sen fick steken tillagas i ugnen på 125 grader i 2,5 timmar. När jag kom från yogan gjorde jag så sås och hasselbackspotatis.


Det blev riktigt mumsigt och jag är så glad att vi fortfarande har lite älgkött kvar. Det känns faktiskt lite lyxigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar