tisdag 16 februari 2016

Vårkänning idag...


Två dagar har jag legat nerbäddad hemma med hosta, huvudvärk och feber. Men trots det har jag åtminstone kunnat njuta av det vackra vädret genom fönstret. Idag droppade det till och med lite från taken och nog var det en försmak av den vår som är på väg.

Igår var det också strålande sol, men det verkade vara kallare. I alla fall om man skulle gå efter Sudden som vände i dörren och nöjde sig med att njuta i fönstret. 


Men trots förkylningen blev det ändå en radiointervju idag. Jag blev uppringd av Innocent som ville berätta att vi här i Ljusdal var femte bäst i Sverige i antal stickade kapsylmössor och att P4 Gävleborg ville göra en intervju. Jag gick förstås med på det, men jag inser när jag lyssnar i efterhand att jag knappt känner igen min egen röst. Men du kan avgöra själv - 2 timmar och 45 min in börjar intervjun: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/681945?programid=282

Ikväll när jag skulle laga mat mådde jag rätt risigt så även om jag gärna gör mat från grunden var jag tacksam för vissa halvfabrikat. Jag värmde två tetror med basilikakryddade krossade tomater med mjölk och två fiskbuljongtärningar.


Sen hackade jag frysta laxfiléer i tärningar. De fick puttra med så att de tinade och blev varma.


Soppan blev god och var färdig att äta på 15 min.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar