fredag 29 mars 2013

Några dagars välbehövlig ledighet

Påsken är här och trots ledigheten så verkar det som om det soliga vädret håller i sig under de lediga dagarna. Det blir bra, för då kanske jag kan få lite sol på näsan när jag börjar ta tag i uppsatsskrivandet. Trots den något svajiga inledningen - när jag fick byta uppsatsämnet mitt i allt - känns det nu som jag är på rätt spår. Kan inte låta bli att fundera över om det inte trots allt var meningen att jag skulle skriva om Röda Korset i Sverige och inte om arbetet i Palestina (hur gärna jag än ville lyfta fram arbetet där är det nog bara att inse att uppsatsen inte var rätt forum den här gången).

Fördelen med den nu valda ämnet är att jag kan en hel del och vet var jag ska leta resten. Nackdelen är att det kan bli lite svårt att förhålla sig objektivt till ämnet, men så länge jag bara är medveten om det så behöver det inte bara vara en nackdel. Dock, nu gäller det att jobba på så jag har nåt att visa inför handledningen vecka 15. Jag har ju en del att bevisa nu när jag inte har skrivit något pm om just denna uppsats.

Hur som helst ser jag fram emot skrivandet igen - något jag inte gjorde ett tag förra helgen. Fast först ska jag unna mig lite ledighet. Idag hos mormor - ganska skönt att åka tåg & inte bil förresten - då kan vi alla koppla av lite under resan. Men ju längre söderut vi kommer desto molnigare blir det - lite trist att lämna solen hemma, men skönt att med gott samvete vara inne en dag. Fast som sagt, i Ljusdal sken solen från en klarblå himmel!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar