lördag 27 oktober 2012

Idag var en sån där dag...

Ibland pratar man om att man inte borde gå upp vissa dagar & idag har jag haft en sådan dag. Jag vaknade ganska tidigt och kände mig mycket bättre så jag gick upp och klädde på mig, men det gjorde att jag behövde lägga mig igen. OK - jag är inte frisk än och är fortfarande rejält matt, men ändå var jag tvungen att åka till jobbet just för att jag inte orkade med någon diskussion. Givetvis var det mycket snö på bilen och kallt ute - så nu har hostan kommit som ett brev på posten.

40 minuter på jobbet gjorde att jag var tvungen att lägga mig i tre timmar när jag kom hem och nu är jag nog bara för mig att inse att någoy regionrådsmöte i Gävle blir det inte i morgon och ännu mindre någon 40-årsfest. Jag är helt enkelt inte i kondition för det. Det är verkligen jättetrist, men jag kan nog inte göra nåt åt det. Får väl trösta mig med att nu när allt verkligen har brutit ut borde det och innebära att jag äntligen blir bra. Fast jag vågar nog inte chansa, utan till veckan ska jag ringa Annelie för att börja dricka aloe vera igen - jag vet ju att jag mår bättre då... Mer om Aloe vera här.

Som om inte dagen var nog inser jag att det inte kommer att bli så där speciellt lätt att ta sig till och från Karlstad för nästa träff med statsvetenskapen. Det är så hopplöst att ta sig till och från så jag allvarligt funderar på om det är värt att fortsätta. Men jag vill ju, så jag får väl stå ut med flera tusen per träff. Det blir dyra högskolepoäng det... Skulle kanske till och med bli billigare att ta tjänstledigt och läsa en B-kurs på heltid, men det är ju lätt att vara efterklok. Borde kanske ha kollat kostnaderna på resor till Karlstad innan jag tackade ja till kursen, men gjort är gjort.

Känner att jag klagar en del, men behöver få det ur mig och jag är säker på att det känns lite bättre när jag vaknar i morgon... Lite bättre blev faktiskt avslutningen på dagen med korv stroganoff med gula kantareller i och lite TV-tid. Hoppas bara att jag känner mig bättre snart, för det tär på att vara sjuk och inte orka nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar